Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Tuesday, February 11, 2014

Mak Budak


Alhamdulillah. Sarah 5 bulan ni mmg byk perubahan drastik pd Sarah dan aku maknye.. 

Paling obvious tido malam Sarah. Masuk 5mos ni Sarah dah selesa tido mlm. Gerak2 tukar position dgn selamber je n smbg blk tdo. Omei. Cam org bsr. Sll dia klu bgerak dah tjga. Skrg lebih peka dgn kdaan skeliling and dah confident. Mcm dah x tkot. Alhamdulillah.

Sebut pasal takot memang aku ingat anak2 ni takot dtg dr mak pak dan persekitaran. Rupanya tidak eh? Memang dtg sendri. Huhuhu. Sarah kalau tgk benda2 pelik dia cuak n cry. Cth mcm try2 pakai carrier b4 beli dia tgk benda tu bertali2 dia takot. Muke cuak n cry. Sian. Pujok pon xmo. Aku ingt takot ni mak pak yg tkot2 kan. Cth mcm 'amikkk momok die niii' cth lah. Aku x kenan tol sikap mcm tuh. Dgn Sarah yg baru lahir ni tentu2 la x penah lnsg bwk die ke lembah takot. Apatah lagi nk tkot2 kan. Ermm kejadian Allah tu unik dan istinewa. Memang ada dlm diri baby.

Mak budak nye cite plak. SINDROM PELUPA aku smakin berkurang. Alhamdulillah. Lupa bukan sikit2. Bila suami tanya mana itu ini? Aku jadi blank. Kosong. Xle fikir!!! Allahu. Scary. Mmg scary. Padahal baru buat 1-2jam lepas. Kronik kan??? 

Brg tetinggqal lah. Sungguh bukan aku kalau mcm tu. Alhamdulillah suami awal2 dia tanya sebab some benda2 tu mmg tugas aku if keluar rmh or apa2 je lah. But then bila dah jadi mcm tu hubby amik alih terus tugas aku tu tanpa disuruh. Die simpati kot dgn aku. Huhuhu. Sian plak dgn dia. Kerja dia dah banyak kene plak tmbh lg tggjwb aku kat bahu dia. Tp aku janji la akan perbaiki n cuba lawan. Benda mcm ni kalau dibiarkan bermaharajalela n syaitan suka. Aku perbanyakkan zikir dan doa. Memang betol2 terase perubahan ni. Ya Allah segala kuasa ditangan Mu ya Allah. 

Gugur rambut dah kurang. 
Makan meluap2 tp control. 
Badan naik 10kg. Wek!
Kulit masih kering. Megering. Ngeri! Penuaan ke apa? Tiba2 bsyukur muka berminyak dulu. Oh takot!

Lain2 cam biasa. 

Love u nak...

1 comment:

Izwa Kamaruddin said...

yup..biase lepas bersalin sure pelupa teruk..bygkan aku 3 kali beranak so tahap 3 kali la pelupa..miahahaha..