Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Sunday, December 8, 2013

Baby blender

Sarah dah 3bln! Lg beberapa bulan dah boleh start solid food. Ada yg dari 4bln and ada yg 6mos! Seelok2nya biarlah 6mos. Or dapatkan advice paed uols k?! 

Jgn tersilap or amik mudah. Zaman dulu, zmn kita lain. 2-3bln dah dikepal nasi n suap. Huhuhu. Dasyat. Huhuhhu. Aku pon x paham. Elok je kn? Xpelah. Kita usaha n ikot yg terbaik! 

NO SUGAR! NO MSG! NO GARAM! 

Walaupon bbrapa bulan tu agak lama lagi tapi kena la budget dari sekarang. Ye dak?! Lagi2 kalau keinginan 'macam2'. Ahaks.. 

Seminggu dua ni aku duk survey blender2 ni utk memudahkan para ibu cam aku! Ngada 1 hal. 1 hal lagi mmg nak kene beli 1 lgi blender. Yg ada skrg pedas. X senonoh bena nk bkira dgn anak n balun yg pedas buat makanan anak. Tidak ye!


BEABA 
Babycooks

Ramai yg kata blender 4 in 1 ni berbaloi. Steam, defrost, blender, and apa tah 1 lg.  Lupa! Aha.. Tp mmg bagus la. All in 1. Bagi moms yg bekerja and xde masa byk mcm aku memang kena. Tonggeng tebalik, SIAP! Tapi harga dia paling rendah kat mesia on9 RM590. Kat mall tuksah cakap la. Mau 7xx-8xx kot. Kalau mahu kene menabung dari sekarang ye? 


AVENT
Blender and steamer. 

Avent ni tak yah cite pjg la. Semua tahu product n brand ni cemana. Cuma dia 2 in 1 and lebih straight forward. Steam and blend. SIAP! Yang lebih2 buat sendiri. Simple ni harga on9 aku penah jmpa RM350. Kalau kedai RM5xx. 

Since hubby masih tengah keje, elok lah tunggu hubby and bincang dgn dia terlebih dahulu. Tengok utube dan buat perbezaan cemana. 

Aku plak cam lebih suka straight forward Avent tuh. Beaba tu cam leceh pd mata aku memandang. Tapi tgk cemana. Nak kena tengok utube lelebih sket. 

Ade idea? Komen?! Share..

No comments: