Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Friday, July 18, 2014

Travel by flight

Tipu la kalau kata aku tak rindu nak merayau. Ada gak main pandang2 dgn hubby. Nak berjalan nya bila? Tapi tak sure cukop tak persediaan fizikal dan mental nak berjalan. BUAI? Buai tuh akut aku tak kesah. Sarah ok tido katil. And memang malam tak pernah tido buai pon. Cuma bila siang aku letak dalam buai, dia bole tdo sehingga 3jam skali tido. Lama kan? Hehehehe. Cukop die rehat, cukop aku buat keje rumah. Kalau tido katil? Paling lama siang dia bole tido 1.5jam. Memang tak da apa. Ok je tuh. Tapi dah tak da apa yang menghalang, buai kan je la. Kan?

So apa yang meng stop kan aku dari merayau luar negara?

1st duit. Tu memang la kena carik. Macam sebelom2 ni jugak kan? Bole je plan, insyaALLAH kalau berrezeki.

2nd tenaga. Takot tak cukop tenaga. Bila kurang tenaga, apa la erti JALAN kan?

3rd anak penat. Sian rasanya mengigihkan dia yang tak kenal erti apa2 untuk kita. Dah tentu langgar waktu tido dia yg selesa. Patut tido sejuk2 dalam ekon n terbongkang tido. Alih2 kena tido kat carrier cenggitu. INI MENTALITY KAMPUNG AKU. Aku tabik spring kat parents yang gigih. Memang aku dan laki sama2 bercita2 gigih dulu bila tgk mat saleh bwk anak kulu kilir masa kami berdua dulu2. Memang nak contohi mereka. Sekali dah ada anak? Lembik. LOL. Tak berani. Kesian and blablabla..

Agak2 anak umur berapa ni nak sambung Sydney? Dan sekitar oz? And paling2 aku bercita2 nak ke NYC. Perghhhhhhhhhhhhhhh.. Tempat2 romantic? Rentikan. I dont like.

Excuse my impian.
InsyaAllah.

BUKAN TAK SENSITIVE DENGAN MH17 SEBAB BOLEH CITE BENDA LAIN PLAK. TAPI DAH MENITIS2 AIR MATA DAH MEMIKIORKAN MANGSA2. ALFATIHA.