Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Tuesday, July 15, 2014

Holah. Im back.


Dugaan ramadhon 2014. 

Minggu lepas mami sarah diserang demam denggi. Innalillah. 

Sakit/penat diserang demam ni hanya Allah je yg tahu. Dasyat eh? Allahu.. 

Nasib baik dlm dugaan tu ade kemanisannya. Allah turun kan dugaan tu dgn cara yg paling mudah. Suami cuti. Alhamdulillah. 3 hari pertama x warded. Hanya buat daily check up platelet. Dr 3xx platelet turun ke 200. Dgn peratus darah merah n putih yg x brapa cantik, lansung kene tahan ward. 

Ya siap sarah tido dalam ward. Nangis hanya Allah je yg tahu. Sbagai ibu aku sgt menitik beratkan kesihatan anak. sboleh2 nya x mo die yg sihat tu bwk ke hosp. Tuptup mak plak kne ddk ward. Kena plak bwk dia tinggal hosp. Hampa nye rasa.. Ya Allah harap Allah lindungi anak dan suami ku dr bakteria2 n virus yg meluas kat hosp ni  

4 hari jugak admitted. Tido berdua atas katil comel tuh. Alhamdulillah sarah ceria spanjang masa. Syukur ya Allah. 

Bila aku dpt tahu dr awal aku kena denggi. Aku bernafas lega. Alhamdulillah aku yg kena. Bukan 'org lain' yg kena. Syukur ya Allah. 

Wlaupon dh 3 hari dirawat out pt, and 4 hari warded. Aku tetap rasa kosong dan sgt penat. Sakit kepala n bdn smua lah. Dah discharge pon masih mcm tu. Mmg dasyat lah. Tak sangka mcm tu rasanya. Haih. 

Alhamdulillah di rmh minum air yg byk, 100+ and air rebusan pucuk betik. Dan hari ni rasa lapang dah. Syukur. 

No comments: