Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Monday, October 6, 2014

Lazada vs. Rakuten

Memang tak boleh tidak la sesapa yg dah sll hadap blog2 and social network ni mmg kaki shopping online. Kan? Dah nama pon kaki hadap pc, tablet n hp mmg x bole larikkkkk dr segala perkara yg melibat kan shopping. Ye dak? Kalau ade yg bole mengecualikan dari membeli anda is hebat! 

Aku plak mmg kaki. Sbulan skali mesti. Kadang tu sminggu skali. Bkn la benda mahal pon. Ye aku tau ia tetap boros. Huhhhuhuhu help! Keluar rm5 seminggu setiap bln pon boros jgk dak? Haih. 

So baru2 ni ada dgr on9 ala2 mall Rakuten. Ade gak blogger buat review bebayar utk Rakuten ni. Oh tidak sama sekali aku tdk sehebat blogger itu utk Rakuten membayar ku. Ahaks. So aku lebih 'ikhlas' mengata benda yg benar tanpa perlu menjaga mana2 hati pihak on9 mall tersebut. Ye lah kalau dibayar kena puji la dak? Nama pon iklan. 



Rakuten ni nampk lebih style dari Lazada. Style cemana? Barang2 nya lebih branded. Ala2 parkson lah. Ahaks. Cool jugak la pda kita si pengguna ni. Ada byk pilihan. Xde kat sini, bole carik yg ada kt sana.. Ye dak? So terpulang. Duit is duit kita. TAPI yg 1 aku tak suka Rakuten ni. Jengjengjeng. Mood nak mengutuk is ON. Die nye postage!!!!! Harga yg di tunjuk tu exc. postage. Ah mencik! Dah sedap2 skali tgk post belom msuk charge lagik. Ahhh jem aku! Da la tuh bila tgk postage smua tak sama. Ye aku tau ikot berat. Tapi lain brg lain method pyment nye. X acik la camtu. Beli benda ringan n kecik pon die nak charge kita rm9 pos biasa. Alah. Bkn rm6 ke? Kang tgk benda lain tp kecik ringan jugak rm6 plak. Eh lain2 plk. Aku dah start rimas.



Berbeza dgn Lazada. Kecik besar berat semua including postage. Suka gila. So depends la. Bijak la berbelanja. Dak? 

Terpulang pd kita cmna. Ada org tak kesah sgt if postage asing. Bila bajet2 benda tu rm55 tapi bila kena charge utk postage rm9 jadi total 64 die rasa mahal die x beli. Then settle. X jadi kudis pd dia. Pada aku plak kudis. LOL. Tah xtau why. Dah la x tetap charges dia. So aku agak rimas. 

So terpulang. 

No comments: