Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Thursday, October 2, 2014

Masalah kulit kepala lepas bersalin..

Yes! 

Gugur dah semestinya. Mmg lpas sarah 3-4bln teruk gugur rambut. Terok gila. Botak 1/4 kot rambut kat kepala ni. Bkn sikit2. 

Lepas tu tumbuh rambut baru balik. Aku lega. Phew! 

Cuma ada masalah yg lebih berat bila kulit kepala aku berkeping2. Tak gatal, tak apa pon. Tak usik lansung. Tapi berkeping. Keping besar2! 

Aku dah naik malu! 

Obvious sgt! Ye la dah berhijab pon habis laki tgk? Lagi la malu. Nk melawa utk dia. 

Berkuping ni jenis 1 kepala!!! Kat belakang pon. Tang kulit kepala yg x pnh keluar kulit kepala pon dia kua. Gila dasyat. 

Dari Lakme shampoo. Aku tukar Redken. Lakme n redken ni bkn 1 mcm je aku beli. Bermacam2. Repair la itu lah ini lah. TAK JALAN. Mahalnya semacam. 

Last2 aku jumpa ni. 


Miriam Quevedo! 

Dari Shins jugak. Rekemen2. Aku x pecaya tapi bila dah naik ngeri n takot dgn kepala sendiri. Aku sanggup cuba. Malu la kepala berkeping2. 

Shampoo RM85 
Conditioner RM95

Mahal kan? Botol tinggi halus. Takot nk byr. 

Tapi alhamdulillah. Kuasa Allah, setle mslh kuping kepala gue. 

So aku mmg sgt rekemen if korg ade mslh yg sma. 


Mahal sikit. Tapi berkesan. Aku puas ati. Beli sekali dah lah. Sbb dah elok kn? Lepas ni pakan la Ginvera balik. Aha

No comments: