Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Monday, November 4, 2013

2 bulan










Syukur alhamdulillah. Hari ni Sarah dah 2bln 1 hari. Now mumy tgh prepare ootd Sarah utk hari ni. Sarah sedap tido lagi nuh dgn papanya. Ootd nak p mana? Nak p cucuk 2 bulan. Uwaaark. Mumy risau. Semoga dipermudahkan oleh Nya. 

2 bulan ni alhamdulillah. Ragam Sarah memang menghiburkan mmy n papa. Borak2 gugu gaga nya. Sengih xde giginya. Cemana la agaknya papa nak naik koje nanti. Aku ni jgn kata naik koje. Sarah tido lebih masa sket je aku dah kerinduan. Jgn kata nak berjauhan. Ya Allah, nikmat.. Alhamdulillah. 

Buat masa ni Sarah kicik lagi. Kalau bawak berjalan make sure within sejam kena carik port tido dia. Kalau x rengek2 la dia. X la meragam. Die rengek n kesian. Dia nak bantal tilam dia. Alhamdulillah sampai hari ni Sarah tak bergantung pd cradle. Tepuk n nenen insyaAllah tido la dia. Cuma kalau siang kena gigih lebih sket. Sbb dia sll terjga2 kalau tempat tah mana2(dlm kereta). Kalau kat katil aku senang je bg tido. Mayb dlm kereta luar kawasan. Takot. Klu terjga tgk muka mmy ada, then die lelap balik. How sweet kn? Picit kang!

Cradle yg beli hari tu masih guna. Tapi syukur.. Sarah tak bergantung pd buaian. Yeay dia x suka sgt dgn buaian. Huhuhu. Memula risau je. Risau apa? Ahh mcm2 lah. Tp lama2 tgk Sarah pon mcm tak berapa into buai, aku lega. Lately ni lagi lah, kalau masukkan je dia rengek x mo. Nak atas katil nap dgn mmy n papa dia. Siang hari le tuh. 

Alhamdulillah spanjang dua bulan Sarah takde meragam. Kalau n3 b4 ni aku ade tulis tu mayb aku silap. Aku patut tukar dgn merengek. Rengek n meragam lain wooo. Sarah kalau tak kene rengek2, paling2 cry. Meragam xde. Meragam ni pd aku klu kita silap sket dia akan moody spanjang hari. Kn?! Ha Sarah x. Kalau  slese ke, x dpt tido ke. Dia rengek itu jam je. Bila dh diberi apa dia nak (keselesaan) dia akan bangun n tersenyum. Nikmat. Alhamdulillah. 

So for now tu je lah. Ye Sarah tido dari pagi, atau sng cerita ni part tido dr mlm tdi x bangun2 lagi. Bangun susu tu ade le. Cuma ni dh 12 nakkk.. Time mandi pagi awak dh 3jam berlalu. MasyaAllah. Sedap nau tido yek? 

Sat lagi bangun, nak milk kenyang2 n mandi. Dah mandi jln2 jap dlm rmh n smbg tido. Huhuhu. Pukol 1 lbih jom p kpj. Kita cucuk n jumpa Doc baik. 

Semoga dipermudahkan. 

Sarah anak yg baik...

No comments: