Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Tuesday, November 19, 2013

Horlick punya cerita


Errr mmg full bf since Sarah lahir lagik. Ada cerita pjg kt draft tapi xde mood nk habis kan. Hohoho! Niat nak kongsi ssh senang msa start bf awal2 dulu. Itu yg pjg n letih nak sambung. Huhuhu. Kenapa pjg ceritanya? Sebab dugaan if xda x cara la kan? Tapi masa tuh lagi diduga lagi aku pump. Sambil nangis2. Susu setitik dua je turun. Padahal dah sehari dua Sarah lahir. Never give up!!!! Peranan paling penting adalah suami. Dia jadi pompom girl bg smangat kat sbelah. Bila dah dapat pam, kua yg jernih tu mau 3-4hari sampai. Susu betol belom keluar. Memang tinggi zat yg itu. Tapi Sarah meraung lapar tak kenyang. Luka dan berdarah2 toksah cakap lah, kena plak hisap dek Sarah. Perghh nikmat! Lagi suami yg banyak membantu, hilang perit bila tgk suami dan anak memberi positive vibes. Tapi tu semua kenangan manisss. Suami tak penah berhenti doa dan terus berdoa. Forsure lah berbaloi. Dah janji Allah. 

Kenapa nak sangat bf?
Itukan tuntutan Islam. Kenapa? Waaa banyak zat dia. Zat dlm badan, otak, diri baby dan ibu. Salah 1 nya mendengar kata dan di jauhi penyakit. Ini bukan reka, tapi kenyataan. Kita usaha, ALLAH menentukan. 

Tu sikit sebanyak ringkasan perjalanan bf aku pada awal nya. 

Ni nak habaq mai plak pasai horlick. Dr pregnant sampai la tgh berpantang nak minum air sejuk mmg kenot. So air panas. Hari2 air suam kelaut jgk. Nak la air panas yg manis2. Teh awal2 kenot, angin! Nescafe n milo ada caffein. Kopi? Kadang2 aku amik. Sbab yg x elok omputih cakap. Kopi feberet Nabi. Dah tentu aku percaya Nabi dr omputih. Tapi jgn berlebih2an la. So apa je nak minum kalau semua x dan? HORLICK la apa lagi?? 

So selang seli la. Horlicks kopi holik kopi holik kopi holik kopi holik kopi.. 

Sampai dah deliver p beli barang Sarah. Ya berpantang aku keluar. So? Beragak2 la dalam semua hal. Jgn la menggila kn? Terborak dgn sorang chinese lady regard yg aku hanya consume horlick. Sbb no choice masa bpantnag ni. Dia punya buat muke 'OMG.. U amik horlicks? U bf kan? U tau tak horlick ada malt n not good for u. For bf. Ur milk nanti x produce cantik' aku punya tepuk dahi. Laaaaa ye ker? Laki aku pon. Huhu minah ni siap sound tepet kat aku 'u donno meh? Even ur close fren x de this info ke? Like seriously?!' Hampes je! Ok aku bodo la masa tuh. Aku balik n stop horlick. 

Tanpa disedari apa punca nya. Mayb sebab bkn efffect on the spot. Susu ku merudum jatuh. Aku perlahan2 fkir apa aku nak consume ni. Wlaupon masih ada dan cukop tp Sarah makin besar. Makin kuat myusu nanti. Susu yg ada pon rasa mcm cukop2 je nih. Lagi skali mgunakan khidmat gugel. Normal la mcm2 tips. 

ESP Shaklee tak suai dgn badan ku! Awal dah consume n dah stop!

Tah mcmana terminum horlicks balik. Miss b ku membengkak dek susu yg banyak. Siap menitis2. Terus teringat 'eh lama nya miss b aku x membengkak mcm ni' punya la bz sampai aku terlupa yg sememangnya dari awal miss b akan mmbesar kalau bb x minum 3-4jam. Tapi kejadian tu hilang bila aku stop horlick dan aku bole tak perasan agak lama miss b aku tak mmbengkak gitu. Betol2 lost. Mayb sebab susu masih ada. 

Em bila dh teringat ni mula la buat experimen n teori sendri. Stop balik horlick. Yes miss b aku back to normal. Tak mmbengkak or menitis susu. And amik horlick blk. Membengkak weih!

YES! Teori ku benar. Nampak x ALLAH tunjukkan jalan. Alhamdulillah.. Aku dh jumpa apa yg aku carik. Syukur. 

Apalagi horlick ptg, hohoho malam, hohoho pagi. Hahaahaha. Membuak2 susu. 

Hampeh kan that lady cakap x elok? Siap dgn tepet aku mcm2! Ko yg dungu sebenarnya.. Cait! 

Tapi bagus jugak Allah reka lady tuh utk aku stop horlicks. Baru aku nampak kn perbezaannya. Klu x. Mana aku stop. Erm semua ada hikmah. 

Apa2 pon.  

Thanks Allah... 
Murah rezeki Sarah

2 comments:

lily lotus said...

oh baru tahu jugak. tq for sharing. salam perkenalan :)

~Beb~ said...

Holahh. Salam kenal jugek :)