Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Sunday, June 14, 2015

BRAUN Thermoscan


Aku dalam pantang lagik dah heboh suruh laki beli thermoscan ni. Ada la die beli kan yg scan2 gini. Polygreen ke apa tah nama nya. Pakai and 'elok' sampai sekarang lagik. 

TAPI! 

Tak accurate! Dah berapa kali sarah demam tapi bile pakai thermoscan yg tuh asik lah kata 37.4 or below. Padahal aku dah rasa panas dr biasa dah ni dahi dia. And lama2 memang aku dah lali. Aku dh bole agak. Kalau 37'c tu tak demam kan? Tapi kalau dah scan pakai polygreen tu read dia gitu maknanya dah demam la tuh. Kalau tak demam panas, boleh la lagik. Kalau read dia 37.8 maknanya 39 lebih la tuh. So if demam panas memang aku panic. 

Sebab penah main agak2 je sarah yg 38'c tu mayb 39'c. Tup2 pg kpj dah 40'c. Nauzubillahiminzalikh! 

Penah plak sekali tu doc bg je ubat demam mcm biasa. Monitor. Check2 38'c. Pukul 5am die mengigil sejuk tapi badan panas gile. Allahurabbi. Papa plak takde. Aku dgn dia and uwan je ke hospital! Tawakal and gabra Allah je tahu. Istighfar la byk2. Allah ada.. ALLAH ade. 

So selain kpj memang hosp sarah, klinik pakar kanak2 senawang pon mmg klinik biase yg sarah pg. cth mcm emergency kpj pon sama lah. Semua pakai Braun thermoscan ni. Aku siap tgk and pegang. LOL! Nak tau dorg pakai apa? 

So jawapannya ALL Braun Thermoscan hat yang dlm gambar ni. 

Aku pon mula lah duk usha Lazada! Dari jual 260 aku wat dek. Sampai hari ni jual 3xx tak turun2! I cannot wait betul. Mmg sekarang bole lg kalau nk tgu2 Lazada turub walaupon dah makan bln, Alhamdulillah sarah tak demam. But now dh lama sgt tunggu2 x turun and tadi pegi plak kedai faveret mami di S2 and harga die rm280. Ok fine! Deal!! 

Memang kat kotak tu pon tulis 
'More accurate'
'Confirm secure position and accurate result'

And

#1 BRAND AMONG PEDIATRICIANS. 

Bye polygreen. 

No comments: