Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Saturday, June 27, 2015

For the 1st time - asking for toys!


2nd time la kot after sll mintak balloons. Ahaks. 

Aku kan liat sket nk beli toys anak. Tak sure kenapa. Tapi mayb aku syg duit laki + aku selalu tambah tolak dulu. Pakai ke tidak? Die betul2 suka atau tidak? And selain tu aku tak nak sarah terlalu mudah utk dapat kan apa shj yg dia nak. Aku nak dia tau menghargai sesuatu. Sebab tu sampai sekarang toys sarah aku catu. Ahaks

Slide!

Ni yg nak aku cite. Kesah dia, aku sll bawak die pg main kat mana2 play ctr, or public playground. Agaknya dah besar ni die makin pandai naik slide. Dulu tak reti. So since dah reti dia asik sebut 'slide! Slide! Slide!' Berminggu lamanya. Nak mintak mungkin tak berapa reti. Jadi, apa yg dia reti? Sebut je pabila teringat!!! 

Mmg ye ko die duk sebut. Tgh makan! Tgh main benda lain. Tengah bebual tak tentu pasal sebut slide. Paling aku kesian TENGAH TIDO pon bole mengigau sebut slide. Dasyat lagi aku bole wat dek. Tp dalam pd tu tgn aku dh google mana yg jual reasonable price and suitable utk die yg kemetot ni. Dulu penah aku usha yg ade swing sekali tu kan? Itu terlalu besar buat dia and die kena paku yg tu sbb kalau x paku dia akan bgoyang2 bila bdk2 naik. Bahaya lah! 

Tak cukop dgn itu! Bila aku baring die naik atas aku and slide kat badan aku. Terkekeh2 dia gelak. Aku dah mule kesian yg melampau. Makan masa berminggu jugak die dgn slide imaginasi dia tuh. 

Akhirnyaaa. Aku pon dpt harga paling berbaloi. 140 di kedai berdekatan. 

Die tido aku keluar pg beli. Siap psg masuk dlm kereta. Dia bangun dia tak perasan. Dah nampak die terkejut 'eh' kata nya malu2. 

Guess what?!!

Die tunjuk appreciation dia setiap kali die turun slide ni die sengih2 dtg dkat n called me 'mameee' n hug! MasyaAllah mami loveee u so much pretty! 

Ada la 5-6x dia called mameee and hug tu berkali2 dia ulang. Punya la dia suka sgt. Lepas dr tu xde ngigau and slide kan badan mami lagik daaaaaa. 

Happy ending.. Omei!

No comments: