Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Friday, January 24, 2014

Baby Carrier to choose!

Kan aku terhegeh2 nak pilih baby carrier mana yg ok for Sarah. Pening lalat dibuatnya. Most cantik n mudah. FYI kalau aku dah kata cantik tu pasti la safe ye untuk amanah Allah(Sarah) aku tuh. Toksah plak ckp minah ni asik pandang cantik je. Utk keselamatan tu x perlu diungkap kerana dah PASTI dan x perlu ckp la dak? Anak kot. 

Ni antara option2 yg merambangkan mata. Actually tak sgt la. Sebab x byk choice. Color n warna camtu je. If nak lain2 sket meh yg ni..  




SNUGGBABY (MYR3xx)
Ni style en? Color memang cool habis. Custom made. Ce korang google cemana nak tempah or mmg ready stock. Cool habis la. Cuma yg x bestnya aku ni ddk seremban. Ssh nak jumpa owner utk tgk Sarah ok x. Some carrier x suai utk our baby. Utk bayaran yg bukan singgit dua baik la try dulu. Ye dak? So xde option utk aku. Cait!


ERGOBABY (MYR5xx)
Yg ni mana2 kedai baby ada jual. Baik la pegi kedai yg nampak mahal n stylo sket. Sebab dia akan sekolahkan kita pasal carrier ni and bole tau ori ke x. Sebab ergo ni byk gila jual yg FAKE di net. Jaga2! Harga plak tetap 3 angka. Fake 3 angka ya. Whatever! Sebab dia bagus normal la semua nak cilok idea. And buat duit. Tapi ada owner bisness yg tulis as Fake Ergo! Itu aku tabikk. Pada yg nak cuba2 pasti kan kalau harga below rm400 baik berhati2. And cuba google how to compare fake n authentic. 


BOBA (RM5xx)
Aku mcm minat yg ni. Macam la tapi. Sebab simple n nampak more comfort utk Sarah and aku. Ergo tuh cam nak tercabut je heh. Mcm x firm! Macam la tapi. Lom pakai mana nk tau betol x nya. Ini pon sama. Baik choose di kedai2. Nanti amoi tu sekolahkan kita cemana nk pakai! 


MYCARRIER by Stokke (MYR8xx)
Ini stokke nye. Coolio gak la. Aku suka sebab mcm babybjorn style. Padahal bukan. Its ergonomic. The 1 yg duduk dgn cara betol tuh. Walaupon nampak mcm baby tergantung tapi bukan. Cool kan? Xla nampak mcm bawak pakai kain batik.. Ahaks.. Tapi a bit pricey! 

Semua carrier ni ergonomic style ya? Yang kangkang elok tuh. Bukan merosakkan kaki anak. And again kita usaha.. Semua kejadian kehendak Allah. Aku kecik2 adik badik pakai gak carrier kaki jatuh tu. Elok je jln cantik. Ye dak? Alhamdulillah. So terpulang. And kita cuba dan usaha. Dah tau, dah tgk cuba fikir pakai akal.. Kalau rasa betol, ikot la.. Kalau x.. Toksah la. End of the day yg pakai anak kita, saham kita. Terpulang..

No comments: