Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Sunday, January 12, 2014

Bakul changing diapers



Ni pasti semua parents ada bila baby dorg masih 'baby'. Style ni memang turun temurun la dari anak buah aku sampai ke Sarah. Bebudak tu pon dah abih skolah da pun. Tp tatau la uols cemana. Rasanya sama je dak? Senang put in 1. Teratur dan tak la melarau nak carik bila nak pakai.. Apa details dlm bakul comel ni? 


1st of all wajib ada semprot. Bhahaha penyembur comel tuh. Dulu bibik akak aku panggil natang tu semprot. Lansung melekat sampai ipar2 n hubby pon panggil semprot. WAJIB bagi org Islam lalukan air pada private part anak. Wipes je x jadik. Lagi elok bawak ke toilet. Kalau pakai semprot ni di spray lepas lap poo dia. Dah lap semua poo bg clear dgb wipes, spray lagi sekali. Lenjun Sarah ku spray. Haha. Jgn ckp la wipes tu brapa byk aku pakai. 1 wipes kecik tu boleh tahan 2hari or senang cita 2x poo! Yg kecik la. Sebab tu kalau hubby ostesen, kami p sopping wipes x hengat. Yela, xkosa aku nk kua p beli wipes klu msa hubby xde. 

PALING PENTING!!!! Semua ni kene basuh dalam besen air paling2 seminggu sekali! Dgn sabun detol! Sebab teori n mata kasar aku nampak mcm ada poo or shi Sarah yg tggl2 kat stiap brg ni. Pandangan kasar. Hakikatnya? Pasti lebih dr itu pon ade tggl kat stiap benda ni. X susah pon. Asal bersih. 

Yg lain2 rasanya aku dah penah cite details dlm n3 lepas2. 

*sarah tido dari lepas mandi pg tadi, mami x de keje. Dobi dah! Masak dah! Basuh toys dah! Papa ostesen! What else to do?! Blog. 

No comments: