Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Wednesday, April 16, 2014

Kenzo sweater



(Pic:google)

Aku gerammm sgt akan sweater ini. Utk mak pak beribu rege nya. Klu beli kat blog below 1k. Itu hak masing2 la dak if nak beli. Kita kate mhl. Dah org tu kate mrh pd dia. Nk wat cmna? Subjektif jgk kn? Tgk purata income kita dan dia lah.  Sama juga kita kate rm2xx beli groceries tu ngam2. Cantik sgt harga tu. Tapi org ssh tgk bergenang air mata 2xx habis centu je. Sama kan?! Tapi tak bole jgk pertikaikan kehendak org kaya tu. Kalau groceries dia kata 5xx tu biasa2. Dah mmg tu pakaian dia. Dont compare! X selamat hidup nanti. Biar kita dgn cara yg kita ada. Bole pg jauh jgk. InsyaAllah. Semua sama. Cara je berbeza. Jgn pertikaikan. Jgn berangan nak jadi org lain. Itu yg dtg sakit jiwa! 

Woh pjg mukadimah! 

So sweater ni beli pkai org tgh dlm 4xx utk baby. Boleh lg la pd aku kalau yg memakainya aku! (Walaupon baju xde yg harga 150 ke ats!!) tp nk reward diri skali dua bole la kn??? TAPI ini kalu nak beli utk sarah. Aduh! Berat nye hati. Tapi rase ringannnn je tgn nk mbeli. 

Sebab dh jji dlm diri ini utk tdk melebih2 pd anak. Kesian anak jadi tempat nk menunjuk semata. Sbb baju kn? Selain kuality (pdhal yg mrh pon bkuality je) ape lagikk klau bkn nk show off. Pengakuan aku ni. Knapa mata sdap memandang?? Kerna org lain pon suka. 

Barang aku tak kesah sgt. Sbb most gear sarah boleh pakai sampai ke tua. So berbaloi! Beli sekali. InsyaAllah. Ini baju?! Adeh.. 

Lets pray for me and my decision. 

*kata2 ini semua utk diri ini. Mengata diri sendiri. Tak pulak aku nak kata sipolan bg baju anak beribu2 dia nk show off. Lain! Dan hak masing2. Aku x penah compare. 

No comments: