Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Tuesday, April 29, 2014

Unsalted Butter


Ada yg tanya. Butter yg buat kuih tu ke bagi bb? Bukannnn. Itu sedap sgt. Mcm2 die dh letak dlm tu. NO NO NO! Poyo x statement? Hahahaha. Padahal 1st time pakai aku letak tu je. Dah itu je yg ada. Lagipon perlu diingatkan ye.. Aku x la cerewet sgt atau pon bole jadi naik hantu sensitip soal makan ni. Aku tak kesah. Aku x anti pon cara sesapa yg bg bb dia mkn semua. Serius! Sbb kita semua melayu ni dibesarkan dengan garam gula. Kecik2 dh makan nasi telo n kicap. Kicap tu kan byk msg. 

Tapi kenapa aku beriya ikot utk Sarah? Sebab aku rasa ringan utk buat semua tu. Aku rasa aku rajin buat utk semua tu. And lansung tak de keberatan utk follow NO MSG NO SALT N NO SUGAR tu. So why not. Aku follow la. Tp suap cekelat b roti if dia terkemut2 nak tu ada lah. X byk. Sikit. 

So again. Pasal butter, ini la dia butter nya. Any brand pon bole. Tapi kena pilih 'unsalted' butter. No garam. And semestinya HALAL. Aku p giant byk2 butter ni 1 je yg halal nya. So terpulang pd uols. 

Nanti nak try yogurt and pasta plak. Oh syiok main masak2! 

1 comment:

Zila Zainal said...

hahaha aku suka statement ko. kita dibesarkan dgn garam gula kicap mesti tak tinggal. tapi bila anak sendiri, rajin pulak nak jaga kan hakhak..