Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Friday, June 20, 2014

Cirit birit kali ke 2 sejak lahir


10 hari stay kl n subang ade la 4hari kot sarah cirit birit. Memula ingt aku mkn pedas sbb bf. tapi xde plk. Makin hari mkin kerap tapi yg sgt bsyukur sarah ok je. Xtiv. X meragam. Nauzubillah demam pon x. Cuma as usual. Mami alwez paranoid. Sbb mkin hari mkin kerap. Isau la kn. sampai kn blom msuk ptg lg dah 4x poo cair. No no no x mo centu. So dah kate ostesen kn. panic gak nk p pakar mne? Kmi chk in di dorsett yg x smpi seminit ke sjmc so lets. B4 tu call dulu. Dr khoo admin die rekemen. 

So p la jmpa dr khoo. Pukol 2pm n kami org yg ke 20! OMG! Pkul brapa bru jmpa ni kan? Wlaupon x urgent but stillllll. X kuasa akuh. Ckp dgn kakak admin tu utk tkr dr mne yg ade. Dr Sanjay. Kami dpt no 5 so pleaseee ulo kami ke dr sanjay. Dlm half an hour turn kami sampai. 

1st dia tnya sarah susu apa? Dah ckp bf je doc tu trus ckp waaaaa dia mesti suka n kuat susu. Lol. Aku pon xtau cemana dia tau sarah x kuat mkn. Ok la doc ye dak? Toksah la byk ckp. Ahaks

Da tu dia chk la sarah. Sambil dia geram2 ngetam2 bibir n ckp 'bulat sab bulat sini' dia cucuk2 perot ank aku. Sabar je la. Sarah sengih2. Iyan anje amma ye. 

Doc ckp nothing to worry. As long poo die xde darah. Die pon xde demam. 

So xde ubat. Ok la kan wlaupon xde ubat. Lg bagus actually. Mmg dah agak xde ubat. Klau hydrate pon ubat garam. Tp mslh nya sarah x. Alhamdulillah. Bagi masa bdan dia lawan this cirit later dia akan ok. Amin. 

Tapi doc ada tnya la. Ada bagi makan apa2? NO! Diet dia cemana? So aku cerita la blablablabla. 

Balik dengan senyumannn.. Alhamdulillah. Senang sket hati mak. 

Lepas beberapa hari sarah pon ok. 

Aku syak sarah kena ni sebab kanak2 tua yg dah sekolah main toys dia sambil usik kucing segala. Nak dimarah nanti kata aku syg anak sgt. Manjakan. Aku pon xtau lah nak kate apa. Apa2 pon sarah kembali sehat dgn kehendak Allah. Alhamdulillah

1 comment:

Izwa Kamaruddin said...

insya allah...sarah nak ringankan sikit bdn utk move lagi nie..