Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Tuesday, June 3, 2014

Sarah cheese allergic


Since 8m kot dah bole bg cheese tp go glow la dak? X de apa yg nak dikejar. Since aku msih byk recipes sedap utk sarah. Kekekekeke.

So 9m ni baru nak try p beli. Errr x smua cheese ya bole? Cheese2 tertentu je. Kenapa? Google lah! 

So dipendekkan cerita. 

Buat mashed potatoes letak sweet potatoes n steam brocolli ikot recipes annabel karmel. Sedap la weh. Sarah pon suka yg amat. 

TAPI TAPI TAPI, guess what?!

Sarah asik tido tido n tido. ALLERGIC! Day 1, Bangun pagi dia ok. Main macam biasa. Ptg ke malam sume mcm biasa. N malam tdo sgt nyenyak. Ok done. 

Day 2, bangun mandi and cepat nak tido smula. Ok lah. Kdg2 dia mmg mcm tu la kan bdk2? Wlaupon skrg ni sarah dh byk main. Lama main and tdo nya kejap je. Dlm 1.5hrs. Tapi nap pagi ni 3jam! Ok lah ngantok sgt agaknye. Wlaupon dh rasa lain mcm! Lagi2 mlm nya tu dia tido lena!! Lain lah klu mlm wat perangai so next day sure penat n lena kan? Pastu bgun tghri suap mkn (mknan yg sma cm smlm-cheese) tapi nak xnk dia mkn. Mengamok asik nya. Penatt spanjang. So bwk tido. Tempoh dia berjga tghri 2jam je. Bia betol?? Die sll bjga main 4-5jam steady... So tido kan je lah kn? Teka lah kali ni dia tido brapa jam??? 2.5jam and nak masuk ke jam ke3 tp aku kaco2. Huhuhuhu. Ye la risau la plak. 

Uwannya marah. Kate jgn dikacau. Blablablabla. Dia nak bsr la apa lah. Ada la cara dia. Kata aku mngelabah la apa la. Aku ttp dgn kputusan aku. Must b somthg wrong sumewhere! Anak kan? 

Dah la tuh bangun cam longlai je. Lambat nak start main n sengih nye. Hai cm x ckop tido. Cam pnt sgt. Sampai la mlm pon cenggitu. 

Aku nekad next day tkr menu lain. Stop cheese. Which is hari ni lah dia. Alhamdulillah byk kurangnya.. Main tghri lama! Tp tdo nye dlm 2jam centu la. Ok la dr 3jam kn? Sbb sll 1.5jam je. 

Aku google punya google yes aku terjumpa. Pasal makan baby allergic! Risk dia is rashes, cirit, sembelit blablablablabla penat, mengantok! Hah!!!!!!!!! Ini la yg aku carik. Kan aku dah kate. Somthing wrong kat sarah. N aku ada 4 days rules tu so bole la detect cheese penyebab. Klu xde rules tu ssh nak detect! Huhuhuhu

Alhamdulillah. Finally. 


2 comments:

Izwa Kamaruddin said...

serius?sb kami tak pernah cuba bagi lagi selagi tak umur 2 thn..

~Beb~ said...

amboih lama nye 2 tahun.. huhu