Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Thursday, October 24, 2013

Flu -1month old

Gitu la bunyi nya. Iyann manja mmy. Flu plak. Tapi alhamdulillah flu nya jenis yg dalam hidung je. Tak da yang meleleh2. Nauzubillah. Bila 1st time kena biasa la mmy drama lebih. Panic attack. Dah tengok hidung anak penuh n berbunyi bila bernafas. Mau x cuak? Baby lagi kan? Celah mana dia nak nafas nanti? Nak buang dia x pandai. Nak sedut pon.

Mumy bole je tlg sedut kan tapi cam aku ckp tdi. Ni bkn lelehan. Ini sekepok penuh kat dalam nuh. Mak aku aja korek la lalaj dh teruk. Aku koreng dgn sepit weih. Sepit rambut itam kecik2 tu. bahaya la kalau tak berani. Aku berani je. Alhamdulillah berjaya.

TUPTUP!

Esok nya ada lagi aisey. Lagu mana ni? Memang kami pasang ekon. Tp aku ji tak kuat sejuk. Bukak tutup bukak tutup. Tu pon 23-25'c agak nya. Hahahaa. X tahan sejukkkk! Penah 1 hari aku risau n off terus ekon. Hahaha sian papanya. Berpeluh2. Aku steady je. Sebab masoh dalam pantang. Sejuk sampai ke tulang. Last2 masa chk up aku adu jgk pd paed. Finally dapat la ubat ni.

Sterimar. Spray je kat idung Sarah bila2 suka. Garam bodoh je doc ckp. Lansing x merbahaya.

And bila balik rmh n cuba guna memang terbahek! Bila spray je sarah akan bersin. Habis semua keluar. Or sarah cry n bernafas laju pon habis smua keluar. Itu jam aku tangkap la lelaju. Panas je hati Sarah tgk perangai mumy. huhhhhuhu. And paling cool skali if x nangis n tak bersin, hingus gabak tu akan cair n sarah akan telan n keluar ikot poo dia. Cool en? Memang mujarab!

Sila beli.. Jgn risau. No chemical. Dan selamat digunakan. InsyaAllah.

No comments: