Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Wednesday, October 9, 2013

Stroller

Cite pasal stroller ni memang seronok. Pada awal lagi memang super excited nak beli tapi tahannn je. Laki suruh beli awal, aku plak cakap nanti2 lah lepas anak keluar baru kita beli. Bukan apa, biar lah beli yang betul2 penting dulu kan? Dah setle pantang nanti baru lah kita shop stroller dan yang lain.

NOT!

Nanti tuh tak boleh pakai dah, bila lepas pantang nak kena bawak baby check up. Padan muka aku. Boleh je if nak kendong baby dlm pelukan ke spital untuk check up. Tapi cam kesian plak nak tunggu berjam2 untuk turn kami. Statement nanti tu memang tak boleh pakai! Untuk sekian kali nya kami last minute shopping n menggelabah 1hari before check up. Which is 6 hari lepas discharged la kan? Ha padan muke terkial2.

Alhamdulillah Seremban ni WALAUPON yang hadooo tapi boleh dikatakan selamat lagi lah untuk kami nak mencantikkan diri dalam bidang terjun. Thank you Kiddie Garden S2, ngam2 aku mengandung ada kedai baby yang agak style dibuka di Seremban. Boleh di katakan dia ni je yg style la kat Seremban. Bawak brg best2. Tak perlu ke KL lagi. Kato eh! So kami ke Kiddie Garden je untuk mencarik stroller. Ye KAMI. Dengan aku2 skali. Tapi aku duduk dalam keto je. Hubby turun n dah mcm attend class stroller dah dgn toke Kiddie tuh. Lepas satu, satu toke terang kan stroller2 yang dorg ada.

Dalam niat memang kami tak ingat dunia nak Origami 4moms. Tolong la jgn kata aku berlagak. Poyo memang sikit ada la. Tapi sebetulnya aku kurang upaya and memang memerlukan auto folded stroller tika aku keseorangan nanti. Masalah nya Origami ni plak utk NB ( newborn ) tak boleh. 6mos ke atas. So aku kena la carik option lain sebelum ke Origami. Here we go..

Quinny Buzz 3

Bosan je Quinny kan? Semua pon pakai Quinny. Heh bersyukur je la hai..! Banyak cite plak. Huhuhu.. Tapi aku minat je Quinny Modd Britto. Tapi xde la edition tuh kat kedai ni. Kene beli kat net. Masalah nya nak pakai lagi esok, bila plak laaa pre order kat net. So belasah sajo di Kiddie Garden. Nasib ada buzz ni. Senonoh sikit. Dari zapp tuh aku tak leh terima betul. Ramai beno orang pakai. Motip x suka? Saje la ngengada aku tuh. Tapi boleh je kalau dah tak de pilihan. Ahaks.

Sebijik dalam gambar ni kami beli. Ye blue. Kalau ada pink or merah (atleast) memang kami pilih merah. Tapi tak do. Ini je ada. Biru masam2 sket color. So jalannnn.. 

Quinny Buzz 3 ni function dia korang bole google la kot.. Yang penting newborn boleh and baby bole facing kita. Tu yang penting. Keburukan dia plak gabak mcm xde benda lain nak letak dlm boot kereta. Tapi smooth dia jangan cakap la. Confident je nak drive. Ahaks. Ala2 stokke wannabe bila memandu. Jadila! 

Lepas angkut ni settle 1 masalah. Bawak Sarah check up dengan selesanya. Tapi kami beli extra padding untuk Sarah more comfort. 


Sebab Sarah NB kan? Banyak space dalam stroller. Tak best untuk dia. Jadi papa nya add on padding ni. So Sarah macam kena peluk la kat dalam. Empuk je. Padding ni harga dalam RM69. Mothercare pon hado. 



Selesa ke idak nak? Selesa kan? Muke Papa!


Moral of the story?! Beli je la stroller sebelum bersalin. Ataupon redha je kena tunggu 2-3jam pangku NB baby masa check up nanti. Cian dia sakit2 badan. 

**ada sapa2 nak Q untuk stroller ni once Sarah dah besar sikit nanti? Ye masih berniat untuk Origami. Berat la Quinny ni bile sorang2. Tip top condition jangan cakap lah. Confirm. Selamber baru beli dah iklan nak jual. LOL. Sebab tuh beli barang2 yang dikenali biar senang nak berjual beli kelak. We'll see. 

No comments: