Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Thursday, September 11, 2014

Birthday Party di Marrybrown.


Sebenarnya cam malas plak nak cite 1 per 1 sebab malas la kan? X de sebab lain. Tapi rasanya cam bebaloi la plak kalau ade free time and cerita untuk info para googler di luar sana. Sebab aku google tak plak ade yang cite panjang pasal info buat birthday party di MB ni.

1st of all SERIOUSLY memang kami laki bini tak plan pon nak celebrate cenggini utk birthday 1 Sarah. Agak2 la kan baby 1yo mana la dia tau apa2 kan? Itu pemikiran aku di awal usia Sarah. Lepas tuh kami duk tengok2 rumah sekitar taman ni. Kawasan baru di Seremban btw. Saje cuci mata. And makan2 lepak sini 3 beranak. Tgk cantik plak lah kawasan dia. MB dia pon baru n sgt ctk untuk lepak. So lepas dari tuh ada la beberapa kali kami lepak disitu ber3 beranak. Nais place la. Tah cemana ringan mulot nak tanya pasal birthday celebration kat sini. Tanya punya tanya, sekali dia cakap byr makan je. Min dalam 30 org dalam 1 bilik khas utk birthday shj.

Min 30 orang, kita letak la menu utk 1 org snake plate RM10.(contoh) So total berapa? RM300. Yes murah kan? Yang lain semua included. Apa yang hado? Bilik private diberi guna selama 2jam, balloon MB free, 2 games with hadiah, mascot mcm dlm gambar diatas, present for birthday girl/boy, and present for mum(eh!). LOL. Ye tak pasal2 aku skali dpt hadiah. Ahaks. Tq, susah2 je.

Apa yang perlu kita tambah? Deco2 and balloon tambahan tuh buat la sendiri. Nak semua free lebam le. Kira ni ibarat kita panggil org dtg makan, sedekah and berkumpul dgn famly n close friend la. Takde la nak beriya sgt.

Bila masuk dalam budget, aku dan suami kata Y NOT? InsyaAllah. Mari kita choose date and discuss dgn mak. YE MEMANG DULU MASA BELOM TAHU, cakap Sarah tatau apa2. NO ITU SEMUA SALAH. Sarah suka sgt2 pada balloons, Sarah suka tengok bear2(mascot!), Sarah suka food. Eh semua lah. So kenapa tidak sambil mengeratkan silatulrahim kita bersuka2 untuk anak? insyaALLAH.

So this is it.


Cake by Juliza. Sekitar Seremban and seriously sgt berpatutan. 


Jangan ditanya kenapa rambut tu kosong! Sarah tak suka di apa2kan rambutnya. Sempoi la nak dak? 
Mami ok je.


Excuse balloon2 MB yang clr wane wani tuh. Haih






Makcik ni gossip bukan main! Food aku amik with drinks and utk kids aku amik kiddy meals.









KENAPA MB? Sebab MB ni store dia besar and dia sahaja, bkn dalam mall. And baru 2-3thn. So tempat nya sgt moden and cantik lagi. Selesa. 2nd, takkan nak buat mcd? SaveGaza kan? Tak kose lah mcd. Kalau boleh elak, kita elak la dak? A&W? Oldskool sgt kot tempat dia. Malas aku.

Ada ada jugak google and tanya party planner. Basic punya utk 8-12pax(kids) RM2900. Weeeeee! Tapi perfect lah. Dengan balloon. Dengan theme goodie bag. Dengan cupcake etc. Semua ikot theme kita nak. BTW Sarah ni tak de theme. Saje aku amik semua yang takde kene mengena dgn apa2 character. Saje malas. Nanti dia dah besar if ada rezeki kita buat ikot theme apa awak nak ok? So balik pada basic, mami tak mampu nak byr RM3000 untuk tu semua. yang mami mampu ini je, syukur alhamdulillah. Mami suka.

Tak tipu semua ni preparation start on Thursday and only 3 days je aku ada masa untuk siap kan by Sunday. YES. Aku lah beli brg, aku lah beli goodie bag, aku lah packing, aku lah mengemas. Aku lah punya idea. LOL. Papa? Papa jaga Sarah. Hehehehehe. Memang nampak macam 'tah apa2 la buang masa buat semua ni?' Believe me not? Untuk diri sendiri suka, nothing yang membuang. Selain tuh suami dan anak senyum girang. MasyaALLAH... Beyond my expactation. Syukur pada ALLAH. Konon tak nak buat kan? Semua last minute.

Btw sarah birthday is on sept 2nd. Tapi this celebration buat in adv 2 days earlier. 31/08/2014

Kalau Serembanese nak tanya sila emel gua wonderfulretreats@gmail.com