Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Saturday, September 20, 2014

Sleepsuit vs. Pyjamas

 

Memang dari sebelum lahir kan Sarah aku sangat sukakan sleepsuit ni. Comel. Memang anak buah aku yang bkn di Msia ni pakai sleepsuit ni sangat comel. Padat je. Sedap peluk tengok nye. So aku yang di Msia ni pon haru la nak follow.

Memang semua baju tido aku beli sleepsuit ni. Mak aku menyampah. Susah dia nak tlg tkr2 nappy. Ahaks.

Aku tak pedulik terus menerus aku beli from mothercare. 3psang ada la RM129. Mahal gile kan? Tapi dont worry Aku beli semua yang sale punya. RM80 3psg. LOL. Kain dia sangat tebal dan sangat cotton. Awal2 dulu ada beli yang dekat net tuh. CK tipu tuh. Nice jugak tapi kain nipis sikit. But sesuai jugak dgn aku yang tak tahan ekon sesejuk nih. Ok je. Byk jugak aku beli dulu. Paling mrh aku bole dapat kat net RM41 utk 3 psg. Murah gle kan? Well. Mami Sarah kn? Ahaks. Tapi ck2 tuh dah lama sgt tak beli. Sebab tak boleh pakai lama. Aku fed up. Jadi tak berbaloi plak la kan? So stop sleepsuit ck. Beli mothercare je,

Tapi jgn compare quality. Mothercare punya boleh pakai lama. Walaupon tulis 0-3m, Sarah masih boleh pakai hingga 8m. lol. Yang CK ciplak tuh tak boleh. Genap2 dah tak muat sebab budak memanjang. Mothercare punya tak stokin dia tu ada kelainan pada jahitan dia. CK xde. Lurus bendol je dia jahit. So bila budak besar dah tak boleh pakai. So sgt berbaloi mothercare punya.

Now yang nak cite kat sini pasal pyjama plak. Sarah lansung tak de 2pcs punya baju tido. Aku tak suka. Sebab leceh. Nak kena carik stokin. Pastu bila tido, baju dia ternaik2. Sejuk budak. Tapi baru2 ni ada la beli FOS nye. Sebab cute2. Itu pon beli utk 18M-24M punya size. So beli bukan nak pakai sekarang.

TAPI tah cemana, lepas setahun Sarah demam buat kali pertama. Aku hari mencarik baju tido yg tak panas. Nak kesejukan. Alhamdulillah papa ada beli baju fos tuh. Basuh n pakai. Phew lega. Anak kene sejuk masa tido. Kena disejukkan tpi x bole sejuk sgt. So sleepsuit pakai sgt tak elok. Panas lagi badan anak walaupon ekon sgt sejuk. Dia tebal n panas dlm jadiknya.

Phew. Nasib ada 2pcs. So now nak kena beli banyak 2pcs and stokin. Cute jugak what?