Instagram

Instagram
Catch us on instagram 'akubeb'

Thursday, May 15, 2014

Order Trip 1 status


Alhamdulillah ada masa utk ni semua. Mcm tak caya. Paling klaka ada yg join. Tak ramai mana tapi utk 1st timer ia agak mmbransangkan. 

Yg terus mahu n stuju lpas aku quote harga alhamdulillah ada, yg senyap lepas aku quote pon ada, yg hanya bertanya pon ada. Dan raaaaamai yg baru email tanya how n dah terlepas order utk yg 1st ni. Alhamdulillah semua ada. Aku pon penah jadi mcm 1 of uols dlu. Kdg2 agree, kdg2 tdk. Mcm2 la prasaan ni kn?  Xpe.. Itu normal. Btw tqsm for ur feedback. Ramai gak silent reader blog suam2 ujung bibir blog aku nih. Klako! Appreciate much guys! Aha

So intro bapak pjg. Tuh biasa aku! Suko momokak tah amende. Ni la dia rupa order uols yg dah di pos kan bertarikh sekian2 hal di atas. Aku dah kata aku sakarandandai(sakai!) tak sabo nak tunggu so aku amik express je. Eta paling lewat 5 hari dah sampai depan pintu aku. Pintu korang nanti2 aku repack and post out yek? 

Perlu diingatkan ada sekian2 amount of order yg perlu di hadap oleh kastam. Eh mesia mmg lagu tuh. Lebih sket depa charge. Xpe charge lah! X mhl pon. Masih jauh berbaloi dari beli di Msia. Charge ini yg dikenakan mengikut order. So jgn la wat pelik wat dunno bila aku quote eh? Benda2 ni biasa. Nampak byk tapi x pon. Dlm 7-8helai baju or brg uols bru kne dlm 30-40rm charge utk SEMUA. Lebih kurg la. Ye itu aja. Klau kurg baju kurg la charge nya. Klau siapa2 kaki shopping gap, okbg, or apa2 yg branded mcm ni rasa sgt berbaloi. Masakan tidak aku leka hadapkan? Klau x berbaloi xkan aku hadap. Tp terpulang.. 

Harus diingatkan ini pertama kali dimata uols yg order alhamdulillah smua smooth lagi. TAPI JGN TEKEJOT KALAU NEXT TIME LEMBAB! Kadang2 aku yg order ni pon resah gelisah melanda diri. Sebab lembab. Disana standard shipping nya 8-10 hari! Bapak lama weh. Mcm kita disini beli baju on9 klau pos express esok sampai, ye dak? Kalau standard shipping 3-4hari confirm lah sampai. KAT SANA LAMBAT! Sangat lambat pada aku. Kadang2 sampai 8-10hari. Itu baru 1 jalan. Dah sampai tu plak kene 1 jln lagi which is DHL yg mcm aku tunjok kat korang nih utk sampai mesia. Yelaaa usa dak? Beso gamaknya. Berhari2 nak sampai wlaupon dalam negeri sendiri. Sian kita gayat. Xtau. Ahaks. Pengalaman aku okbg lembab! RL bole tahan tapi x selembab okbg. Yang paling laju Gap. 3-4hari dah sampai. Suka tau tak?! Huhuhu

And bila dah sampai depan pintu aku. Harus lah ada charge nk sampai depan pintu korang plak. Takkk bukan charge minyak keta aku ke pos opis pon tapi charge myk posman yg nganto brg2 uols. Standard la brg2 kalau biasa2 rm7, kalau luar biasa rm9/10. Klau terlajak luar biasa depends on berat. Normal kn? 

So alhamdulillah. Harap dpt jwb sket sbyk persoalan korang tuh. Jgn segan2 email. Ada yg dah berjela2 kita berbual dlm email. Aku pon tak kenal tapi uols smua best2. So friendly. Alhamdulillah. Tenang kadang2 dpt kwn2 baru yg dekat dihati tapi x tau rupa. Lol. Drp kwn dpan mata, ye dak? Tipu klau korg x stuju. Lgpon dh tua bangka ni mana dan nak bekawan cam dlu. Bz weih. Kwn smua dlm whatsapp je. Ye dak? Nak kua2? Xkose heh! 

Ok so clear x eh? Ada apa2 lagi ke eh? Ha lagi 1 kalau mulot aku ni celupa ke terover ke ya Allah ampun. Aku dilahirkan begini TAPI demi Allah aku cuba berubah. Dah tua ni leklok la bahasa n perangai dak? InsyaAllah berusaha kuat. So xde hidden2 rasa. Xde hidden2 ngata. Direct gini sorry klau ade yg x kena. Berbual dgn ramai org bkn senang dak? Ampun ampun n ampun. Kdg2 terlebih excited nampak cam melampau plak. Eh ya Allah ampun tau. Prangai! 

So NEXT ORDER akan ku buka base on sale la dak? Ada raaaamai yg tak sempat. Tapi nak ode pon boleh tapi mahal la kan. Up to u guys. Memang each website ada je SALE tapi jgn tipah tertipu. Tu sale suam2 kuku namanya. Aku dah hafal. Beli nye beli tgk2 minggu depan jadi 6hengget. Hampes kn? Penangan sale la tuh! Xpe atleast aku belajar. So uols tidak lah terkena. Mcm now sales suam2 kuku je. Tapi hari tu SALE gile2 mmg best. Supsap2 masuk shopping bag. Tahniah! Pd siapa yg join. Pd siapa terlepas erk adan uke. 

Tunggu la SALE raya. Klau omputih tuh sambut la. Aha. 

Daaaa. Nak siap p klcc lagik. Nk tgk aquaria camana n nk shop bju raya for papa n sarah. 

Love, 

Mami Sarah


No comments: